Slovensko zvyšuje pokuty za mýtné přestupky

Slovensko zvýšilo pokuty za neplacení mýtného podle zákona č. 164/2024 s účinností od 1. srpna 2024, kterým se mění zákon č. 474/2013 o výběru mýtného za užívání některých úseků pozemních komunikací.

Drobná porušení zákona na Slovensku mohou být klasifikována jako přestupky nebo správní delikty. V závislosti na daném případě a jeho zařazení do jedné nebo druhé kategorie jsou ukládány sankce v různé výši.

Výše sankce za přestupek užívání některých úseků silnic bez zaplacení mýtného je stanovena mimo jiné do výše sto padesátinásobku nezaplaceného mýtného – až 1050 eur – a v blokovém řízení [tzv. a zrychlené řízení v případě přestupku, kdy se oprávněný orgán přesvědčí, že skutek byl spolehlivě zjištěn a obviněný z přestupku projevil ochotu pokutu zaplatit] bude uložena pokuta ve výši stonásobku nezaplaceného mýtného. , maximálně do výše 700 EUR,“ informovala redakci trans.iNFO Katarína Holazová, manažerka pro legislativu, mezinárodní vztahy a interní komunikaci dopravní organizace Česmad Slovakia.

Katarína Holazová dodává, že pokud se nepodaří zjistit výši nezaplaceného mýta, hrozí pokuta 700 eur. Do 31. července 2024 jsou sankční sazby za přestupek za jízdu na některých úsecích silnic bez zaplacení mýtného padesátinásobkem nezaplaceného mýtného – maximálně do výše 800 EUR. 
V blokovém řízení je účtována pokuta až do výše třicetinásobku nezaplaceného mýta – maximálně do výše 500 EUR. Pokud nelze výši nezaplaceného mýtného zjistit, je uložena pokuta ve výši 500 EUR.
Jinak je tomu v případě, že je porušení kvalifikováno jako správní delikt, který se bude od 1. srpna trestat přísněji.

V případě správního deliktu – použití některých úseků silnic bez placení mýtného – jde o pokutu od 1 050 EUR do 10 000 EUR, přičemž v současné době (do 31. července 2024) se pohybuje mezi 100 a 10 000 EUR vysvětluje Katarína Holazová.

Zdroj : trans.iNFO

Podpořte provoz a rozvoj Poradce Profi Řidiče, z.s.

Pokud se vám líbí naše aktivity a chcete nás podpořit, velmi uvítáme Váš příspěvek na provoz a rozvoj klubu. Děkujeme.

Podpořte nás

Zanechat komentář