Italské dálnice budou brzy využívat vyspělou technologii ke sledování pracovních podmínek řidičů kamionů v reálném čase, přičemž úřady budou moci okamžitě zjistit a nahlásit jakékoli nesrovnalosti v době řízení, dobách odpočinku a údržbě vozidel.
Platformu „Navigard“, vyvinutou společností Movyon, inovačním centrem Autostrade per l’Italia (ASPI), představili generální ředitel ASPI Roberto Tomasi a hlavní ředitel specialit italské státní policie, prefekt Renato Cortese.
Navigard zahrnuje sadu pokročilých monitorovacích technologií pro řešení kritických bezpečnostních a regulačních problémů na italských dálnicích. Patří sem:
Dynamické ověřování hmotnosti vozidla: Optické senzory a kamery vyhodnocují, zda nákladní vozidla dodržují hmotnostní omezení, a okamžitě nahlásí porušení zákona.
Monitorování nebezpečných materiálů: Vozidla převážející nebezpečné materiály jsou sledována, přičemž na zakázaných trasách platí omezení.
Vylepšená bezpečnost tunelů: Algoritmy umělé inteligence a pokročilé senzory detekují vozidla jedoucí proti provozu a jiná nebezpečí v tunelech delších než 500 metrů.
Sledování rychlosti a používání jízdních pruhů: Radar, kamery a centrální systém zpracování zajistí dodržování rychlostních limitů, kázeň v jízdních pruzích a správné používání jízdních pruhů pro kamiony.
Analýza dat z tachografu: Systém bude systematicky shromažďovat data z tachografů z těžkých nákladních vozidel a identifikuje nepravidelnosti v dobách řízení a dobách odpočinku, aby chránil řidiče, kteří vyhovují předpisům.
Detekce úniků na mýtném: Nástroje pro identifikaci a řešení opakovaných případů úniků na mýtném. Platforma Navigard je součástí programu ASPI Mercury pro inteligentní udržitelnou mobilitu, který je v souladu s globálními trendy dekarbonizace, digitalizace a inovací v dopravě. Do roku 2026 budou plně funkční technologie zabezpečení tunelů a do roku 2027 se očekává pokrytí celé dálniční sítě.
Kromě monitorování bude platforma pomáhat prosazovat předpisy, odrazovat od nebezpečného chování při jízdě a umožňovat rychlejší a cílenější zásahy. Tento komplexní přístup si klade za cíl výrazně snížit počet dopravních nehod způsobených nedodržováním předpisů a nedbalostí. Platforma Navigard se bez problémů integruje se stávajícími systémy, jako je SICVE, který monitoruje 1600 km dálnic. Iniciativy ASPI již zahrnovaly více než 3 500 kontrol těžkých nákladních vozidel v letech 2021 až 2022 a v roce 2023 dosáhly 96,4% pokrytí hlídkami. ASPI a státní policie také zahájily četné kampaně v oblasti bezpečnosti silničního provozu, aby zvýšily povědomí mezi mladými i dospělými řidiči a zdůraznily význam přeměny bezpečnosti silničního provozu z povinnosti na vědomou volbu.
„Bezpečnost pracovníků a cestujících je nedílnou součástí strategie naší skupiny,“ řekl Roberto Tomasi, generální ředitel ASPI. „V této každodenní výzvě jsou technologie cenným spojencem a Navigard představuje jedinečnou inovaci v bezpečnosti silničního provozu. Jsme hrdí na to, že můžeme státní policii nabídnout tyto nástroje a posílit tak desetiletí trvající spolupráci, která se pro cestovatele promítá do konkrétních akcí.“
Podpořte provoz a rozvoj Poradce Profi Řidiče, z.s.
Pokud se vám líbí naše aktivity a chcete nás podpořit, velmi uvítáme Váš příspěvek na provoz a rozvoj klubu. Děkujeme.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Cookies
Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, abychom Vám mimo jiné mohli ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.
Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z nich se ve vašem prohlížeči ukládají soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu. Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte. Tyto cookies budou uloženy ve vašem prohlížeči pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může ovlivnit váš zážitek z prohlížení.
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category.
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
rc::a
never
This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
rc::c
session
This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors.
_ga_*
1 year 1 month 4 days
Google Analytics sets this cookie to store and count page views.