Nový dálniční systém v Itálii pro digitální sledování každého pohybu řidičů kamionů

Italské dálnice budou brzy využívat vyspělou technologii ke sledování pracovních podmínek řidičů kamionů v reálném čase, přičemž úřady budou moci okamžitě zjistit a nahlásit jakékoli nesrovnalosti v době řízení, dobách odpočinku a údržbě vozidel.

Kontrola v Italii

Platformu „Navigard“, vyvinutou společností Movyon, inovačním centrem Autostrade per l’Italia (ASPI), představili generální ředitel ASPI Roberto Tomasi a hlavní ředitel specialit italské státní policie, prefekt Renato Cortese.


Navigard zahrnuje sadu pokročilých monitorovacích technologií pro řešení kritických bezpečnostních a regulačních problémů na italských dálnicích. Patří sem:

Dynamické ověřování hmotnosti vozidla: Optické senzory a kamery vyhodnocují, zda nákladní vozidla dodržují hmotnostní omezení, a okamžitě nahlásí porušení zákona.

Monitorování nebezpečných materiálů: Vozidla převážející nebezpečné materiály jsou sledována, přičemž na zakázaných trasách platí omezení.

Vylepšená bezpečnost tunelů: Algoritmy umělé inteligence a pokročilé senzory detekují vozidla jedoucí proti provozu a jiná nebezpečí v tunelech delších než 500 metrů.

Sledování rychlosti a používání jízdních pruhů: Radar, kamery a centrální systém zpracování zajistí dodržování rychlostních limitů, kázeň v jízdních pruzích a správné používání jízdních pruhů pro kamiony.

Analýza dat z tachografu: Systém bude systematicky shromažďovat data z tachografů z těžkých nákladních vozidel a identifikuje nepravidelnosti v dobách řízení a dobách odpočinku, aby chránil řidiče, kteří vyhovují předpisům.

Detekce úniků na mýtném: Nástroje pro identifikaci a řešení opakovaných případů úniků na mýtném.
Platforma Navigard je součástí programu ASPI Mercury pro inteligentní udržitelnou mobilitu, který je v souladu s globálními trendy dekarbonizace, digitalizace a inovací v dopravě. Do roku 2026 budou plně funkční technologie zabezpečení tunelů a do roku 2027 se očekává pokrytí celé dálniční sítě.


Kromě monitorování bude platforma pomáhat prosazovat předpisy, odrazovat od nebezpečného chování při jízdě a umožňovat rychlejší a cílenější zásahy. Tento komplexní přístup si klade za cíl výrazně snížit počet dopravních nehod způsobených nedodržováním předpisů a nedbalostí.
Platforma Navigard se bez problémů integruje se stávajícími systémy, jako je SICVE, který monitoruje 1600 km dálnic. Iniciativy ASPI již zahrnovaly více než 3 500 kontrol těžkých nákladních vozidel v letech 2021 až 2022 a v roce 2023 dosáhly 96,4% pokrytí hlídkami.
ASPI a státní policie také zahájily četné kampaně v oblasti bezpečnosti silničního provozu, aby zvýšily povědomí mezi mladými i dospělými řidiči a zdůraznily význam přeměny bezpečnosti silničního provozu z povinnosti na vědomou volbu.

 „Bezpečnost pracovníků a cestujících je nedílnou součástí strategie naší skupiny,“ řekl Roberto Tomasi, generální ředitel ASPI. „V této každodenní výzvě jsou technologie cenným spojencem a Navigard představuje jedinečnou inovaci v bezpečnosti silničního provozu. Jsme hrdí na to, že můžeme státní policii nabídnout tyto nástroje a posílit tak desetiletí trvající spolupráci, která se pro cestovatele promítá do konkrétních akcí.“

trans.info

Podpořte provoz a rozvoj Poradce Profi Řidiče, z.s.

Pokud se vám líbí naše aktivity a chcete nás podpořit, velmi uvítáme Váš příspěvek na provoz a rozvoj klubu. Děkujeme.

Podpořte nás

Zanechat komentář

Poradce Profi Řidiče, z.s. Chcete dostávat upozornění na aktuální informace z našeho serveru poradce-ridice.cz? Ne Ano