Dotaz
Dobrý den / ahoj, rád bych se zeptal na maximální délku pracovní doby řidiče v MHD, protože je možné pracovat prý až 16 hodin a né max. 15 hodin jako na kamionce. Například samostatná šejdrová směna vypadá takto:
ranní část: 4:09 - 7:56
odpolední část 13:38 - 19:37
tzn. celkový výkon (nebo jak se to nazvývá správně dle terminologie nevím.. celková pracovní doba řidiče MHD za 1 den prostě je o tomto šejdru cca 15,5 hodiny +/- nebo pak ještě od 1.1.2024 se nastolili nová pravidla v dopravě pro zaměstnance, že např. zaměstnanec v kanclu - např referent nějáký (nebo technik z dílkny na MHD) si udělal svou 8 hodin směnu a pak šel jezdit odpolední směnu do půlnoci... a druhý den šel normálně do práce od 7h... tak pred datem 1.1.2024 to šlo... ale od tohoto data dodnes to již nelze a počítá se práce v kanclu i práce jako řidič mhd... takže když chce dnes jezdit kancelářskej / dělnickej odpoledne po práci do půlnoci odpolední část tak si to musí spočítat a to tak, že celková pracovní doba musí být max. 16 hodin. Dokáže mi někdo vysvětlit tyto dvě otázky:
1) Je pravda, že pracovní doba pro toho kancelářskýho, který si chce odpoledne zajezdit je max. 16 hodin? + v jakém zákoně / nařízení / vyhlášce to lze najít, prosím?
2) Je pravda, že celková doba práce ( neboli v kamionce tzv. výkon ) je u řidiče mhd max. 16 hodin? Protože vidím pouze 13 hodin... možná to chápu celé špatně a výkon je opravdu 13 hodin, né 16 hodin, ale je to nějak pomíchané v celém tom týdnu? Proto k této otázce pro její správnost ještě dodávám, že takto vypadá pár směn předtím a pár směn potom:
sobota - volno
neděle - volno
pondělí: 4:09 - 12:57
úterý: 13:56 - 00:25
středa - volno
čtvrtek: 4:01 - 12:27
pátek: zmíněný šejdr 4:09-7:56 + 13:38-19:37
sobota volno
neděle: 7:19 - 15:16 Ještě jednou děkuji za vysvětlení.
Jsem si samozřejmě vědom, že je vše dodrženo jak má, jde mi spíš o to, pochopit jak to je. Děkuji. Hezký den.